Ny visuell profil - Hjort
Hva leter du etter?

Ny visuell profil

Samtidig som vi har flyttet, har vi også fått ny logo og nytt designprogram. Dette er bakgrunnen og ideen knyttet til vår nye identitet.

Det siste året har Hjort jobbet sammen med reklame- og designbyrået Med vennlig hilsen (MVH) for å videreutvikle Hjorts visuelle identitet. Resultatet er nå klart. Vår splitter nye logo speiler hvem vi er, hva vi leverer og hvem vi er til for.

– Vi har hatt som mål å fornye firmaet, samtidig som vi skal ta vare på det vi er best kjent for. Nemlig menneskene, vår fagkompetanse og hva vi i Hjort står for, sier markedssjef i Hjort, Christian Grande.

Hjort er kjent som et advokatfirma med mennesker som innehar svært høy fagkompetanse og har en genuin kjærlighet til faget. Dette er gjennomgående i hele firmaet, uavhengig om tittelen er partner, advokat eller forretningsstøtte. Hvem Hjort er, gjenspeiles i vår nye visuelle profil.

– Det har vært mange runder i arbeidet med vår nye logo. For oss var det viktig å ikke skrive den ut i en eksisterende font, men å designe den fra bunn. Videre er vi veldig stolte av hvordan H-en i logoen har et karakteristisk preg som skal gi assosiasjoner til møte mellom to mennesker. Våre klienter er blant annet store selskaper og offentlige virksomheter, likefullt handler jussen om møter mellom mennesker, sier Grande.

 

 

De som er spesielt interessert i designfaget, vil se hvordan de kvadratiske boksene som H-en er bygget opp av, vil komme til uttrykk i andre former og ikoner i profilen. Dette gir rom for kreativitet. Hjorts nye profil er klassisk og moderne og kanskje litt mer fargerik enn det som er vanlig i advokatbransjen.

– Vi har hatt flere diskusjoner om fargepaletten vår, men konklusjonen ble at vi tør å skille oss ut fra de andre store firmaene. Vi har hele fem farger vi kommer til å bruke, blant annet en rødfarge det er trøkk i, forteller Grande.

Ny identitet med nye lokaler på samme dag er ikke en tilfeldighet. Flytteprosjektet har vært et kulturprosjekt hvor vi har jobbet frem merkevareplattform, ny visuell identitet og splitter nytt kontor.

– Da vi startet planlegging av flytting til nytt bygg, ble vi raskt enige om å videreutvikle Hjorts identitet. Det å flytte inn i nytt bygg uten tanke på hvordan vi fremstår, er omtrent som å ta på seg en ny dress uten å ta en dusj først, avslutter Grande.